Какво представлява ефектът на Тиндал?

Какво представлява ефектът на Тиндал?

Ефектът на Тиндал е образуване на синкав цвят на мястото на инжектиране на дермален пълнител. Това се случва в резултат на отразяване на светлината от частиците в самия продукт.

Различните дермални филъри съдържат малки частици, които отразяват или разсейват светлината. Основата на ефекта на Тиндал е, че различните дължини на вълните на светлината се разсейват или отразяват в зависимост от размера на материала, с който се сблъскват. Синята светлина се разсейва десет пъти повече от червената, когато преминава през миниатюрни частици. В резултат на това, когато под кожата има басейн от дермален филър, той разсейва повече синя светлина и придава на кожата синкав оттенък.

Какво го причинява?

Проявява се в редица ситуации. Той може да бъде причинен, когато дермалният филър се постави твърде близо до повърхността на кожата. Също така е по-вероятно да възникне в области, където кожата е тънка (например в областта на устните или очите). Тъй като светлината се разсейва по-лесно в тези области. Възможно е пациентът ви да има и по-тънка кожа поради възрастта си или общото състояние на кожата.

Среща се по-често и когато под кожата има струпване на дермален филър, когато се използва неподходящ продукт. Или ако практикуващият лекар има ограничени умения или опит.

Колко дълго трае това?

Ефектът на Тиндал ще продължи, докато е налице филърът. Може да намалее по интензивност с намаляването на частиците дермален филър.

Може да бъде много обезпокоителен за вашия пациент и да изисква коригиращи мерки. Ако при лечението на вашия пациент сте използвали филър с хиалуронова киселина, синият цвят може да бъде премахнат чрез инжектиране на хиалуронидаза – вещество, което разтваря пълнителя. Това често води до пълно премахване на синкавия оттенък в рамките на 24 часа. Ако той не се премахне, може да се наложи да третирате пациента си с втора доза хиалуронидаза.

Как най-добре да избегнем ефекта на Тиндал, докато инжектираме дермални филъри

Има няколко начина да избегнете ефекта на Тиндал при инжектиране на дермални филъри. Тъй като е по-често срещан в области на кожата, които са по-тънки, трябва да оцените дебелината на кожата на пациента си и да разработите подходящ план за лечение преди инжектирането.

Подходящата техника също е от ключово значение за предотвратяване на ефекта на Тиндал. Не трябва да инжектирате пълнителя твърде повърхностно. Например, ако третирате зоната на слъзното корито, трябва да инжектирате пълнителя на нивото на периоста или в плоскостта на суборбикулариса. Можете да предприемете мерки, за да сте сигурни, че мястото на инжектиране е достатъчно дълбоко, като внимавате за ъгъла, под който е поставена иглата, и проверявате дълбочината на иглата, след като сте я поставили напълно в кожата. По същия начин, тъй като ефектът на Тиндал е по-вероятно да се прояви, когато поставите голямо количество дермален пълнител, като например Belotero, в дадена област, трябва да се уверите, че поставяте малки количества дермален пълнител в 1 област.

Накрая, можете да предотвратите ефекта на Тиндал, като използвате пълнители, които е по-малко вероятно да го предизвикат. Проучванията показват, че геловете с хиалуронова киселина, които не са стабилизирани от животни, е по-вероятно да причинят този проблем, ако не са инжектирани правилно.